LeaseGreens kundnöjdhet har tydligt förbättrats under 2020. Åtta av tio kunder ger LeaseGreen ett utmärkt betyg för sitt arbete, och nästan alla kunder anser att det är sannolikt att de skulle välja företaget som partner igen. Andelen missnöjda kunder är 2%.
Net Promoter Score (NPS), som används för att mäta kundlojalitet, steg till +55 poäng i 2020 års undersökning, jämfört med +38 poäng ett år tidigare.
”Resultatet för 2019 representerade en genomsnittlig nivå för b2b-företag, vilket vi inte kunde vara nöjda med", säger Thomas Luther, VD för LeaseGreen.
”Vi hade växtvärk förra året, vilket också avspeglade sig i vårt kundarbete. Men vi vände på steken, fick bra feedback och arbetet fortsätter. Våra team inspireras av våra kunders höga förväntningar och vi vill ge dem ännu bättre service."
Thomas Luther syns till vänster tillsammans med Timo Juurikko, styrelseordförande i As Oy Vehnä-Hov. Undersökningsföretaget Innolink genomförde telefonintervjuer med LeaseGreens kunder i oktober och november. Undersökningen är baserad på 60 intervjuer. Enligt Luther beskriver kunderna LeaseGreen framför allt som en pålitlig, kompetent och innovativ partner.
”Fler och fler kunder ser LeaseGreen som en pionjär inom innovativa lösningar. Den kritik vi får handlar bland annat om proaktiviteten i vår kommunikation och hur vi hanterar problemsituationer."
”Överraskande situationer är stressande för alla inblandade, men med smarta prioriteringar, en rakryggad inställning och ett öppet samarbete kan man lyckas även i de tuffaste situationerna. Förhållandena under toppåret har ökat svårighetsgraden, men LeaseGreens projektledare har klarat det på ett beundransvärt sätt för våra kunders räkning."
Medarbetare som inspireras av arbetets betydelse och en känsla av gemenskap
LeaseGreen mätte också personalens tillfredsställelse under höstperioden. Medarbetarnas moral har legat kvar på en utmärkt nivå under 2020, med ett betyg för arbetstillfredsställelse på 4,2, med toppbetyget 5. Medarbetarna anser att företaget erbjuder meningsfullt arbete (4,9), att det är trevligt att arbeta med en chef (4,7) och att en känsla av gemenskap stöder framgång på jobbet (4,5).
”När vi förbättrar energihushållningen i en kunds fastighet förbättrar vi också en liten del av världen", säger Thomas Luther.
”Arbetet i det här huset är oerhört meningsfullt och det ger varje arbetsdag en skjuts framåt. Vi tror starkt på kraften och effekten av arbetsglädje. När våra egna medarbetare är glada är våra kunder glada."
Ytterligare information
Thomas Luther, VD
LeaseGreen
+358 40 534 4256
thomas.luther@leasegreen.com